5 Μαΐ 2008

Νοοτροπία

"Θαύμαζαν δε όλοι και απορούσαν, λέγοντας ο ένας προς τον άλλον: Τι σημαίνει αυτό;... Και ο Πέτρος, αφού στάθηκε όρθιος μαζί με τους έντεκα, ύψωσε τη φωνή του και μίλησε σ΄αυτούς... Αλλά τούτο είναι εκείνο που ειπώθηκε από τον προφήτη Ιωήλ. (Πράξεις κεφ 2 εδ 13α, 14α, 15β)"

"Θαύμαζαν δε όλοι και απορούσαν... και ο Πέτρος είπε σε έναν από τους έντεκα: Κόψε εισητήρια. Μετά είπε στο πλήθος: Είμαι ο Πέτρος και αυτοί είναι η παρέα μου, έρχομαι από την Γαλιλαία και ξέρω πολλά κόλπα, σήμερα το βράδυ θα δώσουμε παράσταση". Δεν ακούγετε θλιβερό να καπηλεύετε κάποιος τα δώρα της δύναμης του Στρατηγού; Όμως το βλέπουμε γύρω μας από τους καλόγερους και της μαγικές εικόνες, τους θεραπευτές και τις παραστάσεις τους, μέχρι την καθημερινή αυτοδικαίωση των περισσότερων από εμάς. Βλέπουμε τον εγωισμό, την αλλαζονία και την αδιαντροπιά των εμπόρων της ευλογίας. Το αντίτιμο της εμπορίας δεν είναι απαραίτητα χρηματικό, μπορεί να είναι η αναγνώριση, ο κοινωνικός διαχωρισμός, η φήμη και η δόξα, η αυτοδικαίωση και η κατάκριση των άλλων. Είμαι όμως καλύτερος; Μήπως στο βαθμό που μπορώ κάνω το ίδιο με αυτούς; Μήπως και εγώ χρεισιμοποιώ τα δώρα Του για προσωπική ικανοποίηση, αναγνώριση;

Ο Πέτρος είχε προσωπική επαφή με τον Σωτήρα, είχε μιλήσει μαζί Του, είχε μάθει από Αυτόν. Ήξερε ότι η δύναμη αυτή δεν ήταν δική του αλλά του Στρατηγού όπως ο Σωτήρας του το είχε πει. Ο Πέτρος είχε αποδεχθεί ότι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα από μόνος του, πριν λίγες μέρες είχε αρνηθεί ότι ήξερε τον Ιησού, τα είχε παρατήσει και είχε πάει για ψάρεμα στις παλιές του ασχολίες. Αλλά και είχε μετανιώσει, είχε ζητήσει συγχώρεση και είχε μείνει στην Ιερουσαλήμ σε προσευχή με τους συστρατιώτες του. Τώρα ήθελε να δίνει όλη την δόξα στον Σωτήρα του.

Πόσο χρόνο έχω αφιερώσει για να μάθω για τον Σωτήρα μου; Πόσο διαβάζω το εγχειρίδιό μου, πόσο προσεύχομαι μόνος μου με δικά μου λόγια σε επικοινωνία μαζί Του; Έχω μετανιώσει για τις αμαρτίες μου μικρές και μεγάλες πραγματικά; Έχω νιώσει την Αγιότητά Του και συνάμα την αθλιότητά μου; Είμαι έτοιμος να είμαι πραγματικός στρατιώτης για την δόξα του Βασιλιά μου;

Κάθε ίχνος εγωισμού μπορεί να προκαλέσει τον όλεθρο όχι μόνο σε μένα αλλά και στους συστρατιώτες μου και στην μάχη. Κάθε προσωπική πρωτοβουλία χωρίς την υπόδειξη του Στρατηγού δεν θα είναι ηρωική αλλά τραγική. Πρέπει να θυμάμαι συνεχώς ότι ο όχλος με κοιτάει για να δει τον ένδοξο Βασιλιά μου μέσα από τις πράξεις μου. Πρέπει να θυμάμαι ότι κάθε λάθος μου αλιώνει την εικόνα που έχουν οι γύρω μου για Εκείνον.

Αισθάνομαι ανίκανος και αδύναμος για αυτή την ευθήνη. Ταπεινομένος για τα λάθη μου. Μικρός από τα πάθη μου. Αλλά δεν πρέπει να μείνω εδώ, έτσι. Πρέπει να τον πλησιάσω, ξέρω ότι ο Βασιλιάς είναι αγάπη και συγχωρεί τους μετανιωμένους. Ξέρω ότι ο Σωτήρας μου έχει κάνει τα πάντα για να σωθώ. Ξέρω ότι ο Στρατηγός μου μπορεί να με ενδυναμώσει. Ξέρω ότι ο σκοπός μου σαν στρατιώτη είναι να μπω στην μάχη, να Τον υπηρετήσω, να Τον ακολουθήσω.

Στρατηγέ μου (Άγιο Πνεύμα) δώσε μου δύναμη να βιώνω καθημερινά αυτά που ξέρω. Δώσε μου αφοσίωση και επιθυμία να ξοδεύω χρόνο μελετώντας το εγχειρίδιό μου (Αγία Γραφή). Κάνει με να διψάω για επικοινωνία μαζί Του. Καθωδήγιση για το πώς να ζώ και να συμπεριφέρομαι για να δείχνω τον χαρακτήρα Του. Κάνει με ταπεινό και να μην αποζητάω δόξα, φήμη, αναγνώριση αλλά το θέλημά Σου. Άλλαξε την νοοτροπία μου.




Δεν υπάρχουν σχόλια: